سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

زندگی نامه نیک وی آچیچ

جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰ ق.ظ

 در این مقاله می خواهیم زندگینامه نیک وی آچیچ را با هم بخوانیم. نیک وی آچیچ یا نیک ووییچیچ (nick vujicic) مرد بدون دست و پا و پسر بزرگ دوشکا و بوریس در 4 دسامبر سال 1982 میلادی یا 1361 شمسی در ملبورن استرالیا متولد شد.

زندگینامه نیک وی آچیچ,مرد بدون دست و پا

 

 

زندگینامه نیک وی آچیچ

نیک وی آچیچ مبلغ مشهور مسیحی، نویسنده، سخنران انگیزشی و فعال اجتماعی استرالیایی است. نیک وی آچیچ که به سخنرانی های الهام بخش خود معروف است، بدون دست و پا متولد شد. با اینحال وی به جای اینکه به معلولیتش اجازه دهد تا مانع زندگی او شود تصمیم گرفت تا آن را به چالش بکشد. او با این طرز تفکر و ایمانی که داشت زندگی خود را تغییر داد.

در ده سالگی متوجه تفاوتش با بچه های دیگر شد همین امر باعث افسردگی شدید او شد و تصمیم گرفت تا با غرق کردن خودش، خودکشی کند.

با اینحال او به علت علاقه به پدر و مادرش دست از این کار کشید و فکر کرد که آنها با دیدن مرگ وی چگونه آسیب می بینند. از آن روز به بعد او دیگر به گذشته اش نگاه نکرد و بعد ها موسسه “زندگی بدون دست و پا” را برای امیدبخشی تاسیس کرد. او معتقد به دین مسیحیت است و باور دارد که خدا همه انسان ها را به یک اندازه دوست دارد و این وظیفه را دارد تا این پیام را در سرتاسر دنیا منتقل نماید.

 

دوران کودکی

دوران کودکی نیک وی آچیچ,زندگینامه نیک وی آچیچ

نیک وی آچیچ با بیماری نادری به نام سندروم تترا آملیا (tetra-amelia) است که ویژگی اصلی این بیماری و سندروم عدم وجود دست و پا است. تنها ۷ نفر در دنیا این مشکل را دارند و نیک وی آچیچ یکی از آن ۷ نفر است.

اوایل کنار آمدن با مشکلات نبود دست و پا بسیار دشوار بود. حتی با اینکه ضریب هوشی او هیچ مشکلی نداشت ولی اجازه تحصیل در مدرسه عادی را نداشت.

او کم کم یاد گرفت با دو انگشت پای خود بنویسد، تایپ کند، بازی کند و اصلاح کند. او تحصیلات دوره متوسطه را در دبیرستان Runcorn کوئینزلند استرالیا که در آنجا ارشد همه بود به پایان رساند. وی همچنین عضو شورای دانشجویی که به انجام کارهای بشردوستانه می پرداخت، بود.

 

نیک وی آچیچ و همسرش

نیک وی آچیچ و همسرش

عکس نیک وی آچیچ و همسرش را در بالا می بینید.

نیک پسری دوست داشتنی بود. او زمانی که دانش آموز دبستان بود عاشق دختری به نام مگان شد. در 19 سالگی او دوباره عاشق شد رابطه خیلی دشوار و عاشقانه افلاطونی که 4 سال ادامه داشت، سرانجام احساساتش فروکش کرد. نیک تصور می کرد هرگز نمی تواند خانواده تشکیل دهد، ولی این واقعیت نداشت.

وقتی نیک برای اولین بار همسر آینده اش کانایی میاهارا را ملاقات کرد حس کرد دست و پا دارد. کانایی میاهارا دو رگه ژاپنی و مکزیکی است. پدر او برای گسترش تجارتش به مکزیک مهاجرت کرد بعدها پس از مرگش خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند. کانایی به همان کلیسایی که نیک میرفت، رفت.

سه ماه بعد از ملاقات در بهار 2011 این زوج تصمیم گرفتند تا با هم زندگی کنند. بسیار چالش برانگیز بود. ولی کانایی خیلی زود به این شرایط عادت کرد. در آن زمان نیک به دلیل بحران اقتصادی تمام پس اندازهای خود را از دست داد ولی این زن او را ترک نکرد و از خود صبر و بردباری بسیاری نشان داد.

در سال 2012، نیک حلقه نامزدی را داخل جعبه بستنی شکلاتی که کانایی دوست داشت قرار داد و از او خواستگاری کرد. او این پیشنهاد را قبول کرد. مراسم ازدواج بسیار ساده برگزار شد فقط چند عکس در اینترنت منتشر شد. نیک داستان عاشقانه زندگی اش را در کتاب بدون حد و مرز در سال 2016 وصف کرده است.

همسر نیک نویسندگی شوهرش را دوست دارد و در کارهای خیرخواهانه و تبلیغات به اون کمک می کند. این زوج در رویدادهای اجتماعی و مسابقات ورزشی شرکت می کنند.

یکسال بعد از ازدواج در روز ولنتاین اولین پسر آن ها، کیوشی جیمز به دنیا آمد. خوشبختانه کودک کاملا سالم بود و مشکلات پدرش را به ارث نبرده است. دوسال بعد پسر دوم آنها دژان متولد شد.

در سال 2017، خانواده وی آچیچ صاحب دختران دوقلو شدند. الی و اولیویا. نیک این خبر خوشحال کننده را در فیس بوک منتشر کرد.

مردم سراسر جهان برای تشکر به او نامه ها و هدایای بسیاری ارسال می کنند. نیک و خانواده اش هم اکنون در کالیفرنیا زندگی می کنند. نیک در اوقات فراغتش دوست دارد ماهیگیری کند، گلف و فوتبال بازی کند. او یک استرالیایی واقعی عاشق دریا و تفریح است.

 

مقاله کامل تر در لینک زیر:

زندگینامه نیک وی آچیچ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۳
سید محمد باقرپور

زندگینامه نیک وی آچیچ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی