سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

در این مقاله می خواهیم نکات کپی رایتینگ را از دن لاک یاد بگیریم. اگر تحقیق کرده باشید، احتمالا می دانید که کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی جزو شغل های پرتقاضا است. با توجه به همه گیری کرونا رقابت زیادی برای مصرف کنندگان وجود دارد. به همین دلیل است که یک کپی رایتر (تبلیغ نویس) خوب برای هر شرکتی بسیار ارزشمند است. اما کار کپی رایتینگ را دقیقا از کجا شروع کنیم؟

 

نکات کپی رایتینگ,کپی رایتینگ چیست

 

 

یکی از مزیت های مهارت کپی رایتینگ این است که می توانید با هزینه بسیار کمی آن را آغاز کنید. حتی بهتر از آن، می توانید به صورت پاره وقت مشغول این کار شوید. تصمیم با شماست که به صورت پاره وقت کار کنید یا تمام وقت به آن متعهد باشید. می توانید یک دفترکار اجاره کنید یا در خانه و یا در تعطیلات رویایی تان کار کنید. البته تا زمانی که یک کامپیوتر و اینترنت خوب داشته باشید.

با این حال، احتمال دارد سهولت راه اندازی کار موجب گمراه شدنتان شود. بنابراین برای اطمینان از اینکه کارتان قابل قبول است، بهتر است از ابتدا همه چیز را در نظر بگیرید. فراموش کردن عوامل مهم در فرایند راه اندازی ممکن است موجب نابودی کسب و کارتان شود.

برای کمک به شما در تنظیم درست کارها از همان ابتدا، در اینجا هشت نکته آورده شده است که آن ها را باید هنگام شروع کار کپی رایتینگ در نظر بگیرید. این نکات کپی رایتینگ بسیار باارزش است، آنها را حتما در یک دفترچه ای برای خود یادداشت کنید.

 

۱- مهارت های خود را تقویت کرده و روال مشخصی یادداشت کنید

اگر تصمیم گرفته اید که شغل کپی رایتینگ را شروع کنید، احتمالا تاکنون آموزش دیده و کمی تجربه داشته اید. اما اجازه ندهید که این ها شما را گول بزنند.

همیشه به یاد داشته باشید که تجارت ها تغییر می کنند و مصرف کنندگان تغییر رفتار می دهند. بسیار مهم است که برای موفقیت در کپی رایتینگ دانش پایه ای خوبی داشته باشید.

همیشه به مهارت ها و دانش خود توجه داشته باشید و سعی کنید که در این زمینه بهتر شوید. من (دن لاک) همیشه به شاگردانم می گویم:

«شما مشکل مالی ندارید، بلکه کمبود مهارت دارید.»

البته این خبر خوبی است، چرا که همیشه می توانید بیشتر بیاموزید و مهارت های خود را افزایش دهید.

روال خاصی برای کار کردن دارید؟

برای اینکه همیشه موفق باشید، احتیاج به یک روتین کاری قوی دارید تا رشد کنید. ایجاد یک روتین خوب برای خواندن و نوشتن موجب ایجاد یک روال کاری خوب نیز می شود. زمان خاصی در روز را برای کار کردن بدون هیچ مزاحمتی اختصاص دهید.

ایمیل های مربوط به کپی رایتینگ را می خوانید؟

به دنبال پست های اینستاگرام و فیسبوک که فکر می کنید جذابیت خاصی دارند هستید؟ 

آن ها را ذخیره کرده و سپس دوباره برای خودتان بنویسید. این کار موجب می شود لحن و سبک آن ها را شخصی سازی کرده و از آن در پروژه های خود استفاده کنید.

اگر می خواهید کپی رایتر موفقی شوید، با دست خود بنویسید. سپس متوجه بهبود قابل توجه لحن و کیفیت متن خود خواهید شد. 

همچنین کپی رایترها همیشه باید مهارت های جدید آموخته و مهارت های قبلی خود را بهبود بخشند تا کیفیت کارشان افزایش یابد.

صبور بودن را همیشه به یاد داشته باشید. شغل بسیاری از کپی رایترها به دلیل اینکه احساس شکست خوردگی می کنند، از دست می رود. احساسات خود را کنار گذاشته و اجازه دهید ذهنتان بازتر شده و مهارتتان افزایش یابد. کارهایتان را با کپی رایترهای با تجربه تر به اشتراک بگذارید و نظراتشان را بپذیرید.

 

۲- گوشه ای از بازار (نیچ – Niche) را پیدا کنید

چه خدماتی به مشتریان خود ارائه خواهید داد؟ اگر تجربه نوع خاصی از نوشتن را دارید، می توانید آن را به عنوان گوشه از بازار یا نیچ خود انتخاب کنید. ممکن است بخواهید که در زمینه های خاصی از کپی رایتینگ همچون تبلیغات فیسبوک، محتوای وبسایت، بازاریابی از طریق ایمیل و… تخصص کسب کنید یا شاید بخواهید که خبرنامه بنویسید یا کاتالوگ.

 هر زمینه ای را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مورد علاقه شماست و در آن مهارت دارید.

یکی دیگر از نکات کپی رایتینگ این است که برای تخصصی کردن کارتان می توانید صنعت و یا زمینه ی خاصی (نیچ) که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید.

✔ آیا چیزی وجود دارد که از آموختن و خواندن درباره آن لذت ببرید؟

✔ آیا به وبلاگ ها و سایت های تجاری علاقه دارید؟

✔ شاید شما به حوزه توسعه فردی علاقه دارید؟

✔ یا مربیگری و مشاوره؟

اگر حوزه ای که از آن الهام گرفته اید را انتخاب کنید، این مسئله در نوشته هایتان مشخص شده و نوشته هایتان به طور قابل توجهی بهتر خواهند شد.

جایگاهی برای خود به عنوان بهترین منبع کپی رایتینگ حوزه ای خاص بیابید. اینگونه به عنوان یک متخصص شناخته می شوید و قوانین را شما تعیین خواهید کرد.

انتخاب نوع خاصی از کپی و صنعت به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک متخصص شناخته شوید. شما می توانید متخصص ایمیل مارکتینگ در صنعت تناسب اندام برای خانم هایی باشید که می خواهند وزن کم کنند. این کار بسیار خاص است. همچنین اگر خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید، می توانید هزینه بیشتری برای کار خود دریافت نمایید.

 

۳- یک بیزینس پلن (طرح کسب و کار) بنویسید

با اینکه شروع کار کپی رایتینگ نسبتا ساده و کم هزینه است، باید یک بیزینس پلن خوب داشته باشید. این کار به شما امکان می دهد که کسب و کاری قوی با فرصت های بسیاری برای رشد بسازید. نوشتن برنامه، شما را بر روی اهداف خود متمرکز می کند.

اینجا چند سوال مهم مطرح می شود که هنگام نوشتن بیزینس پلن باید به آن ها توجه کنید:

  • هزینه راه اندازی کسب و کارتان چقدر است؟
  • هزینه های جاری چقدر خواهند بود؟
  • بازار هدف دارید؟
  • ترجیح می دهید بر چه اساسی (ساعات کار، کلمه و یا تعداد پروژه) هزینه دریافت کنید؟
  • نرخ شما چقدر است؟
  • آیا نامی برای کسب و کار خود دارید؟
  • رویکرد اصلی شما در بازاریابی چیست؟
  • نقاط قوت شما چیست؟ نقاط ضعف تان چطور؟
  • چه کسی رقیب شماست؟

سعی کنید فراتر از مراحل اولیه فکر کنید. شاید فعلا خودتان به تنهایی کار می کنید، اما اگر به کمک احتیاج داشتید چه؟ استخدام کارکنان هزینه های شما را به طور چشمگیری افزایش خواهند داد و شما باید هزینه استخدام آن ها را نیز تحت نظر داشته باشید. اگر کپی رایتر ها یا دستیارهای دیگری را استخدام کنید، به خاطر داشته باشید که باید سیستم مالی را نیز در نظر بگیرید.

اما تا اینجای کار مهم ترین سوال این است که مشتری مورد نظر شما کیست؟

مشتریان ایده آل برای کار کپی رایتینگ معمولا شرکت های بزرگ هستند. آن ها توانایی پرداخت هزینه یک نویسنده حرفه ای و یا یک تیم نویسندگی را دارند، در نتیجه دستمزد در حالت کلی بیشتر است.

علاوه بر این، شرکت های بزرگتر معمولا پروژه های طولانی مدت و مداوم دارند. این به معنی منبع درآمد با ثبات برای شماست. عاقلانه است که از شرکت های کوچک تر که بودجه کافی برای انجام پروژه ها را ندارند، دوری کنید.

 

اگر دوست داشتید اطلاعات بیشتری در مورد نکات کپی رایتینگ بدست بیاورید، وارد لینک زیر در سایت اصلی نگرش نیک شوید:

مطالعه ی 5 نکته دیگر کپی رایتینگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۲
سید محمد باقرپور

دن لاک

کپی رایتینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی