سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

مشخصات فیلم سینمایی امروز

اسم انگلیسی: The Pursuit of Happyness

اسم فارسی: به سوی خوشبختی

تولید: 2006

موضوغ: درام، زندگی نامه

امتیاز: 10/8

محصول کشور: آمریکا

زمان: 112 دقیقه

حجم: 870 مگابایت

بازیگران: Will Smith, Thandie Newton, Jaden Smith

کارگردان: Gabriele Muccino

 

خلاصه ای از این فیلم را بخوانید

فیلم در جستجوی خوشبختی بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. داستان زندگی آقای کریس گاردنر (Chris Gardner) میلیاردر آمریکایی است که ویل اسمیت نقش او را در فیلم بازی می کند و پسر واقعی خود ویل اسمیت هم نقش پسرش را در فیلم بازی می کند!

اوایل دهه 1980 «کریس گاردنر» به سرش می زند تا کاری را در بورس نیویورک امتحان کند که در آن جا فقط یک نفر در بین بیست نفر می تواند روی داشتن شغلی تمام وقت با دستمزدی خوب حساب کند.

ولی به محض اینکه به نیویورک می رود، متوجه می شود که به این راحتی ها هم نیست. چون مشکلات زیادی سر راهش قرار می گیرد که مانع رسیدن او به هدفش می شود.

حتی وقتی همسرش به خاطر این انتخاب او را ترک می کند و اوضاع بدتر و بدتر می شود، کریس به اتفاق پسرش دو دستی به رؤیایش می چسبد اما نمی داند در این شهر بزرگ چه کند.

در این فیلم یک پدر با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در زندگی خودش دارد، در پی رسیدن به خوشبختی است و همین موضوع باعث می‌شود که ما به هیچ عنوان تسلیم مشکلات خود نشویم و با تمام وجود به تلاش و کوشش ادامه دهیم.

بازی فوق‌العاده «ویل اسمیت» در این فیلم او را به یک بازیگر جاودانه تبدیل کرد. در این فیلم یاد می‌گیریم که نباید در کسب و کار خود کمال‌گرا باشیم بلکه باید سعی کنیم هر چه زودتر شروع کنیم تا مشکلات خودمان را در حین مسیر شناسایی و برطرف کنیم.

 

فیلم در جستجوی خوشبختی

 

نقدی در مورد این فیلم را بخوانید

احتمالا  فیلم در جستجوی خوشبختی The Pursuit of Happyness 2006 تنها فیلمی که شما در ژانر موفقیت یا سبک‌های مشابه نگاه کرده‌اید، نیست؛ اما این اثر از چند لحاظ در نوع خود منحصر به فرد محسوب می‌شود.

مهم‌ترین وجه تمایز در جستجوی خوشبختی با سایر فیلم‌های مشابه نوع روایت داستان است. دیدن بخش کوچکی از سختی‌ها و مشقت‌های افراد در راه رسیدن به موفقیت، در این گونه فیلم ‌ها برای ما تبدیل به عادت شده ‌است.

اما ویژگی جالب در جستجوی خوشبختی این است که شخصیت اصلی فیلم، از همان ابتدا تا انتها در حال دویدن، تلاش‌کردن و شکست ‌خوردن است.

در نهایت هم کارگردان برای نشان‌ دادن نتیجه این تلاش ‌ها و دوندگی‌ ها، به نوشتن چند خط از شرایط کنونی زندگی کریس گاردنر در انتهای فیلم بسنده می‌کند. به نظر می‌ رسد که این نوع روایت، بسیار نزدیک‌ تر از روش ‌های دیگر به زندگی واقعی افراد است.

مسئله ‌ی دیگری که بر ارزش فیلم در جستجوی خوشبختی The Pursuit of Happyness 2006 اضافه کرده است، برانگیختن حس همزاد‌پنداری در مخاطب است. کارگردانی قوی و بازی بی ‌نظیر ویل اسمیت باعث می‌شود که ما در جای جای فیلم، غم و نا‌امیدی را عمیقاً تجربه کنیم.

حتی شاید در سکانسی که کریس مجبور می‌شود شب را به همراه پسرش در دستشویی مترو بخوابد، ما هم پا به پای شخصیت اصلی فیلم اشک ریخته ‌باشیم.

پس با توجه به مطالب ذکر شده، نمی‌توانیم فیلم در جستجوی خوشبختی The Pursuit of Happyness 2006 را یک فیلم معمولی بدانیم.

 

فیلم در جستجوی خوشبختی

بیشتر بخوانید:

 

کلیپ انگیزشی «جول اوستین – متعهد باشیم»

 

زمان‌هایی را که کریس شکست می‌خورد را به یاد آورید. وقتی نتوانست دستگاه را بفروشد، وقتی همسرش از او جدا شد، وقتی صاحب‌خانه جوابش کرد، وقتی مجبور شد با آن سر و وضع به مصاحبه‌ی کاری برود، وقتی جا برای خوابیدن به همراه پسرش نداشت.

در همه‌ی این موقعیت‌ها کریس می‌توانست تسلیم شود. اما او کار ارزشمند‌تر و صد البته سخت‌تر را انجام داد. این جاست که بهتر به حرف فردریش نیچه (یکی از شخصیت‌های اصلی اگزیستانسیالیسم در تاریخ فلسفه) پی می‌بریم که گفت: آنچه مرا نکشد، نیرومندترم می‌سازد.

بنابراین کریس گاردنر یک شخصیت معمولی ندارد و برای موفق‌شدن هم شخصیت معمولی داشتن کافی نیست. نکته‌ی دیگری که در فیلم در جستجوی خوشبختی The Pursuit of Happyness 2006 قابل بررسی است، برخورد لیندا (همسر کریس) با او است.

لیندا به جای این که در این شرایط سخت، در کنار همسرش قرار گیرد و به او آرامش و اطمینان‌خاطر بدهد، دائم در حال جدل است. تحقیر می‌کند، زخم زبان می‌زند، سرزنش می‌کند و در نهایت هم از او جدا می‌شود.

شاید اگر صبر بیشتری پیشه می‌کرد و رفتار بهتری از خود بروز می‌داد، این حجم از سختی بر کریس تحمیل نمی‌شد. اما با این حال باز هم کریس همسرش را ملامت نکرد و فقط بر هدف خودش تمرکز کرد.

 

برای مطالعه ادامه مطالب و دانلود یا تماشای آنلاین این فیلم روی لینک زیر کلیک کنید:

 

https://negareshenik.ir/the-pursuit-of-happyness/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۳۰
سید محمد باقرپور

در جستجوی خوشبختی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی