سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

کلیپ انگیزشی تمرکز روی 1 یا 2 مهارت – دن لاک

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۸ ب.ظ

در این ویدیو، دن لاک به پرسش یکی از مخاطبانش دارد پاسخ می دهد. پیشنهاد می کنم حتما خود ویدیو را ببینید ولی اگر شرایطش را نداشتید، این متن را بخوانید.

متن ویدیو 

دن لاک:

نسبت به نتیجه صبور هستم اما نسبت به مهارت هایم تشنه ام. تنها وقتی که مهارت های من به سطح بالا برسند، می توانم زمان رسیدن به خواسته ام را کمتر کنم، درست؟

پس مشکلی نیست، اما به من بگو با استعدادهایت چه کاری می کنی؟ نه اینکه فقط با آنها چکار می کنی، بلکه به من بگو برای ارتقاء مهارت هایت چه کارهایی کردی؟

مخاطب:

خب من عکاس و فیلمبردار هستم، من همچنین فایل صوتی درست می کنم، همیشه تلاش می کنم یاد بگیرم، همیشه سعی می کنم به طور آنلاین مربی هایی را مثل شما پیدا کنم تا بتوانم کسب و کارم را رشد دهم و همچنین سعی می کنم عکاسان و فیلمبرداران دیگری که آموزش می دهند را پیدا کنم.

تلاش می کنم تا هر چیزی را یاد بگیرم. می دانید؟ اما مثل اینکه من…

دن لاک:

نه خیلی زیاد، بلکه خیلی خیلی زیاد است، درست است، اما یادگیری کافی ینست، باید کمی عمق کارت را بیشتر کنی، اگر قرار بود 1 یا 2 مهارت را انتخاب کنی، کدام ها بودند؟

 

تمرکز روی یک کار

 

مخاطب:

عکاسی و فیلمبرداری

دن لاک:

تا همینجا کافیست، حالا اول تمام تمرکزت را روی این دو مهارت بگذار، قبل از اینکه یادگیری را شروع کنی، می خواهم فایل صوتی ضبط کنم، می خواهم این کار را کنم، می خواهم آن کار را کنم، چون هرگز نمی توانی.

بیشتر بخوانید: زندگینامه دن لاک

مثل این است که می خواهی ورزش کنی، بگویی می خواهم بسکتبال بازی کنم و می خواهم فوتبال هم بازی کنم و در نهایت در هیچکدام مهارت خوبی پیدا نمی کنی.

پس 1 یا 2 مهارت را انتخاب کن، در آنها به سطح خیلی خیلی خیلی خوب برس، بعد اگر خواستی می توانی مهارت دیگری هم به این دو اضافه کنی اما قبل از آن، رسیدن به سطح خوبی در آن مهارت ها چند سالی طول می کشد.

پس اول خودت را مشغول آن ها کن و بعد مهارت های دیگر خودشان می آیند. چون همانطور که داری کسب و کار و مهارت عکاسی ات را گسترش می دهی، خیلی عالی است، درهای دیگر هم به رویت باز می شوند و بعد می توانی کارهای دیگر هم انجام دهی، بعد می توانی برجی از مهارت ها بسازی، درست؟ پس نیاز داری که بی تاب باشی، حله؟

مخاطب: 

بله، خیلی متشکرم، واقعاً ممنونم.

 

منبع اصلی: 

https://negareshenik.ir/focus-on-one-thing/

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۶
سید محمد باقرپور

دن لاک

کلیپ انگیزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی