سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

سایت نگرش نیک - www.negareshenik.ir

ویدیوها و مقالات آموزشی و انگیزشی از جول اوستین و سایر اساتید

کلیپ انگیزشی 10 عادت افراد فوق موفق – دن لاک

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲ ق.ظ

10 عادت افراد موفق

چرا بعضی از مردم موفق تر از بقیه هستند؟

می دانید، شما آینده تان را مشخص نمی کنید. شما عادت هایتان را مشخص می کنید و عادت هایتان، تعیین کننده ی آینده ی شماست.

هیچکسی یک شبه موفق نشده و هیچکسی هم یک شبه شکست نخورده است.

موفقیت، چیزی بیشتر از انجام تعدادی کارهای کوچک که به طور منظم در طولانی مدت تکرار می شوند، نیست.

امروز می خواهم با شما 10 عادت افراد موفق را که خودم یاد گرفته ام و در طی سال ها گسترش شان داده ام، به اشتراک بگذارم.

 

10 عادت افراد موفق

 

عادت شماره 1: مسئولیت پذیری 100 درصد

افراد موفق، 100 درصد مسئولیت زندگی شان را بر عهده می گیرند.

می دانید، وقتی در دهه 20 سالگی ام بودم، خیلی دست و پا می زدم. در 13 کسب و کاری که راه انداخته بودم شکست خورده بودم. 13 تا کسب و کار را شروع کردم و شکست خوردم و در آن زمان سردرگم بودم و همه چیز را سرزنش می کردم.

زمانی که با «آلن» اولین مربی ام آشنا شدم، وقتی که همدیگر را دیدیم این سوال را از من پرسید که «دَن، مشکلت چیست؟!»، گفتم:

«هیچکدام از کارهایم درست پیش نمی رود، درآمد کافی ندارم، بدهکارم، این همه شکست خوردم، درک نمی کنم، مشتری های خوبی ندارم، دولت، نمی دانم چرا مالیات خیلی بالاست، همه چی همینطور هست، اقتصاد بد هست.»

من مدام دیگران را مقصر می دانستم. من مسئولیت زندگی خودم را بر عهده نمی گرفتم. مربی ام «آلن» به من گفت:

«دَن، تا وقتی که مسئولیت 100 درصد زندگی ات را بر عهده نگیری، موفق نخواهی شد.»

بیشتر بخوانید: زندگینامه دن لاک

با خودم فکر کردم که شاید حرفش درست باشد. آن موقع فکر کردم که شاید نه 100 درصد، ولی شاید من هم مقصر باشم. او گفت:

«شاید نه، چون تو خودت انتخاب کردی که آن کسب و کارها را استارت بزنی، تو خودت آن شرکا را انتخاب کردی، تو خودت انتخاب کردی که زمانت را صرف این کارها کنی. هر تصمیمی که خودت به تنهایی گرفتی، بر پایه بالاترین سطح دانشی که داشتی، اما هنوز خودت انتخاب کردی که چه اتفاقی بیفتد. خودت انتخاب کردی و بر اساس آن عمل کردی.»

از آن زمان به بعد، من یاد گرفته ام که مسئولیت پذیر باشم. اگر قرار است چیزی اتفاق بیفتد، به «من» بستگی دارد و شما باید در مورد آن فکر کنید. چون افراد ضعیف، دیگران را مقصر می دانند.

شما می توانید پول بسازید یا می توانید نتیجه بسازید، نمی توانید هر دو کار را انجام دهید. بنابراین این عادت شماره 1 بود، 100 درصد مسئولیت زندگی خودتان را بپذیرید.

 

مسئولیت پذیری 100 درصد

 

عادت شماره 2: خواسته تان را مشخص کنید

تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید؟

اکثر مردم در زندگی شان به چیزی که می خواهند، نمی رسند. چون اصلاً نمی دانند که چه می خواهند.

مربی ام به من گفت:

«خب، دَن تو باید یک هدف برای خودت مشخص کنی.»

تا آن لحظه من هیچ هدفی نداشتم. او گفت:

«من از تو می خواهم یک هدف مشخص کنی. چه چیزی هست که واقعاً آن را می خواهی؟»

بیشتر بخوانید: کلیپ انگیزشی اهدافت را بنویس و شفافش کن – جول اوستین

و در آن زمان به عنوان یک جوان، فکر کردم که رؤیایم را می خواهم. رؤیایم این بود که می خواهم یک ماشین مزدا RX8 بخرم. قرمز باشد و موتور گردشی داشته باشد! این رؤیای من بود، تنها رؤیای من بود.

فکر می کردم خیلی خوب می شود اگر بتوانم با آن ماشین رانندگی کنم. مربی ام گفت که خوب است، همین را به عنوان هدف مشخص کن. به دستش بیار، این کاری است که می خواهی انجام دهی. گفتم باشه عالیست.

حالا در آن زمان به نحوی دارم تمام این کارها را انجام می دهم و تمام این کسب و کارهای جدید را هم استارت می زنم و همچنین می خواستم که زندگی خوبی را هم برای مادرم فراهم کنم.

اما به چیزی نیاز داشتم که به من انگیزه بدهد. به چیزی نیاز داشتم که بتوانم آن را ببینم، بتوانم احساسش کنم، چیزی که بتوانم روی آن تمرکز کنم و این ماشین، این کار را برایم می کرد.

چون آن زمان من مزدا 3 داشتم و می خواستم مدل بالاتر آن را داشته باشم، این رؤیای من بود. پس عادت شماره 2، باید بدانید که دقیقاً چه می خواهید.

 

رسیدن به خواسته ها

 برای مطالعه ادامه، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://negareshenik.ir/habits-of-successful-people/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۱
سید محمد باقرپور

دن لاک

کلیپ انگیزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی